Fotograf to milczący obserwator, który uwiecznia przebieg spotkania za pomocą aparatu fotograficznego. Współpracuje z Wiceprezesem ds. PR w ramach promocji klubu. 

Twoje korzyści:

  • Nauka dyskretnego poruszania się po sali

Fotograf nie powinien rozpraszać uwagi publiczności swoją obecnością, jak i nie powinien przeszkadzać w występie osobie na scenie. Zdjęcia z różnych części sali dodają urozmaicenia do całej relacji.

  • Ćwiczenie refleksu i stabilnej dłoni

Zdjęcia z wydarzenia Toastmasters stanowią reportaż. Osoby na zdjęciu nie muszą za każdym razym pozować do niego. Ze zdjęć ma być wyczuwalna energia, więc gdy tylko zauważysz, że mówca przyjmuje ciekawą pozę, przyciśnij spust migawki! 

Wytyczne

  • Przybory Fotografa: aparat fotograficzny, obiektyw (opcjonalnie), statyw (opcjonalnie). Jeśli nie posiadasz aparatu dobrej jakości, sprzęt może zostać Ci użyczony przez innego klubowicza.
  • Aby nie przykuwać zbytniej uwagi do swojej osoby, zadbaj o stonowany ubiór.
  • Przyjdź na spotkanie wcześniej, aby móc uwieczniać także etap przygotowania spotkania.

Podczas spotkania

  • Poruszaj się dyskretnie po całym pomieszczeniu, wykonując zdjęcia z różnych perspektyw. Zadbaj o to, by nikomu nie przeszkadzać i nie wchodzić w drogę.
  • Gdy wychodzisz na scenę, przekaż komuś aparat lub poproś, by Ci zrobił zdjęcie swoim urządzeniem. Możesz również to ustalić przed spotkaniem.

Po spotkaniu

  • Przejrzyj zdjęcia, usuń te, które nie nadają się do publikacji (nieostre, niewykadrowane odpowiednio), a pozostałe przekaż Wiceprezesowi ds. PR.
  • Jeśli fotografii jest dużo, możesz część z nich przekazać bezpośrednio osobom, które występowały – z ewentualną zgodą na przetwarzanie ich później przez te osoby.